نقد و بررسی فضای داخلی
با ورود به کابین این خودرو، با ترکیبی بسیار زیبا از مدرنیته و طراحیهای کلاسیک روبرو هستیم. نمای چوبی به همراه چرم مورد استفاده در داخل خودرو، نمایی مجلل و لوکس به این خودرو
بخشیده است. کلیدهای کنترلی با دقت و وسواس زیادی جانمایی شدهاند تا به سهولت در دسترس راننده قرار گیرند حتی کنسول مرکزی نیز با زاویهای رو به راننده طراحی شده است تا تسلط راننده
افزایش یابد. با توجه به ابعاد بزرگ این خودرو، فضای کافی برای تمامی سرنشینان وجود چه در جلو و چه در عقب وجود دارد. از امکانات این خودرو میتوان به ماساژورهای صندلی عقب و جلو،
گرمکنهای صندلی جلو و عقب، صفحه نمایش ۱۰ اینچی، تهویه خودکار چهارگانه برای سرنشینان، درب صندوق عقب برقی، یخچال عقب، درب صندوق عقب برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل،
پردههای جانبی برقی و … اشاره نمود.
نقد و بررسی بیرون خودرو
ابعاد بزرگ خودرو از همان ابتدا نظر شما را به خود جلب خواهد نمود و بیدلیل نیست که در زمره بزرگترین خودروهای بازار قرار دارد. در نمای روبرو با جلوپنجرههای کلیوی مواجه هستیم که از
ویژگی محصولات بیامو به شمار میآید با این تفاوت که در سری ۷ اندکی بزرگتر شده و همچنین به صورت هوشمند نیز عمل میکند یعنی چنانچه دمای موتور افزایش یابد به طور کامل باز میشوند
تا جریان هوا بتواند به خنک شدن آن بیشتر کمک نماید. خطوط مورد استفاده روی کاپوت نمایی کشیده به آن داده و بر زیبایی نمای جلو افزوده است. علاوه بر این، چراغها نیز با ظاهر جذاب خود،
جلوه ویژهای به خودرو بخشیده است. نمای جانبی و عقب خودرو شبیه دیگر سدانهای این کمپانی آلمانی است با این تفاوت که نوار کرومی در عرض خودرو کشیده شده است.
نقد و بررسی رانندگی خودرو
صندلیهای خودرو بیشتر شبیه مبلهای راحتی بوده و تمامی قسمتهای بدن را در برمیگیرد و حتی در مسافات طولانی نیز سرنشینان آزرده نخواهند شد. به لطف سیستم تعلیق مناسب، دستاندازها
و ناهمواریها براحتی به داخل خودرو منتقل نمیشوند؛ حتی برخی تیپها مجهز به سیستم اسکن جاده بوده و با توجه به ناهمواریهای جاده عمل مینماید. خودرو از هندلینگ و چسبندگی بسیار
بالایی برخوردار است که این امر در پیچها و سرعتهای بالا خود را بیشتر نشان میدهد. کابین خودرو بسیار آرام بوده و خبری از سروصدای موتور و نویزهای بیرونی نیست.
نقد و بررسی موتور
این خودرو مجهز به موتور ۱۹۹۸ سیسی با کد B48 است که قادر به تولید ۲۵۸ اسب بخار توان و ۴۰۰ نیوتنمتر گشتاور است. شتاب صفر تا ۱۰۰ خودرو ۶.۳ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است.
مصرف سوخت خودرو در داخل شهر، جاده و حالت ترکیبی به ترتیب ۷.۸،۵.۳ و ۶و۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است.
ب ام و پس از عرضه موتور بسیار موفق چهار سیلندر و توربو ۲.۰ لیتری خود، موسوم به N20 که شامل تمام ب ام و های چهار سیلندر موجود در ایران در سال های اخیر نیز می شود، مدل جایگزین
این موتور را با کد فنی B48 طراحی کرده است.
این موتور تازه قدرت بیشتر و مصرف سوخت کمتری را نسبت به N20 ارائه می دهد. به شکلی که قدرت موتور به ۲۵۸ اسب بخار افزایش یافته و شاهد کاهش مصرف سوخت تا حدود ۵.۷ لیتر (در
سیکل ترکیبی) هستیم.
این در حالی ست که تا حدود سال ۲۰۰۹ برای تولید چنین قدرتی از یک موتور شش سیلندر ۳.۰ لیتری با مصرف سوخت نزدیک به دو برابر این رقم استفاده می شد.
حالا ب ام و قصد دارد برای بازار های اقتصادی با قیمت سوخت زیاد، حتی این موتور کوچک را بر روی سدان لوکس و فول سایز سری هفت خود ارائه دهد.
مشخصات فنی
موتور | ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه |
حجم موتور | ۱۹۹۸ سی سی |
تنفس موتور | توربوشارژ |
انتقال نیرو | دیفرانسیل عقب |
حداکثر قدرت | ۲۵۸ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه |
حداکثر گشتاور | ۴۰۰ نیوتن متر در ۱۵۵۰ دور در دقیقه |
جعبه دنده | ۸ سرعته خودکار |
شتاب ۰ تا ۱۰۰ | ۶.۳ ثانیه |
حداکثر سرعت | ۲۵۰ کیلومتر در ساعت |
وزن | ۱۷۹۵ کیلوگرم |
اندازه (میلیمتر) | ۵۲۳۸ طول – ۱۹۰۲ عرض – ۱۴۷۹ ارتفاع |
فاصله بین دو محور | ۳۲۱۰ میلیمتر |
سیستم صوتی هارمن /ماساژور / نایت ویژن / فول رادار / وکیوم / دوربین ۳۶۰ / صندوق برقی / اتوپارک / لیزر لایت / تنظیم ارتفاع /پرده بغل و عقب / مانیتور عقب / سقف پانوراما/۴ گرم ۴ سرد /
۴ صندلی برقی با مموری / میز عقب / تبلت عقب / خوشبو کننده/گرمکن فرمان